Lekcja WOK: Motyw Raju
W dniach 14 i 15 grudnia 2016 r. w ramach projektu odbyły się lekcje wiedzy o kulturze na temat „Motyw raju w kulturze popularnej i reklamie” w klasach pierwszych technikum. Koleżanki i kolegów zapoznaliśmy z założeniami projektu. Zostali też poinformowani o naszych sukcesach w dwu ostatnich edycjach. A potem, pracując w grupach, szukaliśmy odpowiedzi na pytanie: Jaki obraz raju prezentują nam:współczesna reklama, film, literatura popularna?. Mogliśmy „poczuć zapach raju” w perfumach „Amazing Paradise” i mydełku „Bali Paradise”, zobaczyć fotosy z filmu przedstawiające wizję raju, kalendarz z kolażami „Paradise”, książkę z rysunkami „Powrót do Edenu”, reklamy różnych produktów. Czytaliśmy fragmenty książek, ocenialiśmy sugestie związane ze słowem „raj” i szukaliśmy jego określeń. A wniosek jaki się tu pojawił był dość ciekawy, choć smutny- raj to kraina błogostanu, piękna , szczęśliwości, spokoju i harmonii, do której można się dostać… kupując samochody, batoniki, perfumy i inne produkty. Zasadniczo Boga w niej nie ma, jeśli jest , to w innym, „drugim” raju, daleko…daleko..