W słonecznej Italii - krótka relacja z wymiany międzyszkolnej

W dniach 11 - 18 października br. odbyła się kolejna wymiana z zaprzyjaźnioną szkołą w Rapallo we Włoszech. Zapraszamy do przeczytania bardzo skrótowej relacji z każdego dnia wymiany. A było... SUUUUPER! :) Ze względu na wprowadzoną reformę to już pewnie ostatnie spotkania z naszymi europejskimi przyjaciółmi. Naprawdę szkoda, że sprawdzone rozwiązania muszą odejść w niebyt. Zamieszczając fotografie z tych pięknych miejsc, cieszymy się że dziei zaangażowaniu dyrektora tylu gimnazjalistów przez lata mogło zwiedzać Italię i poznawać gościnnośći życzliwość jej mieszkańców.

Środa 11.10.2017

Naszą podróż do Włoch rozpoczęliśmy 11-tego października (środa) o godzinie 13.30. 23 uczniów klas drugich i trzecich gimnazjum wraz z trzema opiekunami udało się na lotnisko w Krakowie - Balicach. Po sprawnej odprawie lotniskowej wystartowaliśmy samolotem linii Ryanair w kierunku Mediolanu - Bergamo. Mimo późnej pory przeżyliśmy serdeczne powitanie, przygotowane przez naszych przyjaciół – uczniów włoskich wraz z rodzicami. Dużo przeżyć jak na pierwszy dzień, dlatego z niecierpliwością czekamy, co wydarzy się w następnych dniach?

Czwartek 12.10.2017

Nasz pierwszy pełny dzień we Włoszech rozpoczął się o 9:00 w szkole w Rapallo. Został tam przygotowany włoski posiłek, który mogliśmy zjeść wszyscy razem. Po posiłku chętni uczniowie mogli wziąć udział w meczu siatkówki, a pozostali kibicowali. Podczas rozgrywki nie zabrakło śmiechu i dobrej zabawy.

Piątek 13.10.2017

Piątek (13 października), mimo iż wiele osób uważa ten dzień za pechowy, dla nas był pełen pozytywnych wrażeń. Dzisiejszą wycieczkę rozpoczęliśmy wizytą w nadmorskiej miejscowości Albenga. Najpierw zobaczyliśmy piękne budynki w stylu romańskim. Następnie udaliśmy się, aby zobaczyć muzeum szkła oraz muzeum morskie. Oba muzea okazały sie bardzo ciekawie.

Sobota 14.10 i niedziela 15.10

Weekend każdy z nas spędził z rodziną lub znajomymi. Kilkoro z nas spacerowało po Cinque Terre. Jest to pięć znanych z malowniczego położenia miasteczek. Niektórzy odwiedzili Aquarium w Genui. Jedna z uczennic była w Paryżu. Inni mieli okazję odwiedzić Mediolan i zrobić zakupy we włoskiej stolicy mody. Kilku uczestników wymiany zostało w gronie włoskiej rodziny. Mimo tego, że każdy spędził te dni w inny sposób, wszyscy byli bardzo zadowoleni i wspominają je z uśmiechem na twarzy.

16.10.2017

Rano popłynęliśmy statkiem turystycznym do luksusowej miejscowości o nazwie Portofino. W porcie można spotkać jachty należące do bogatych osobowości. Miasto liczy zaledwie 300 mieszkańców. Jest znane na całym świecie i wiele znanych ludzi odwiedza to miejsce. Rejs był bardzo przyjemny. Cudowne miasto wywarło na nas duże wrażenie. Po krótkim zwiedzaniu tego tajemniczego miejsca popłynęliśmy do zatoki o nazwie San Fruttuoso. Zobaczyliśmy jego opactwo, a następnie mieliśmy czas wolny. Spędziliśmy go na plaży wśród pięknych widoków. Kiedy skończył się nasz czas wolny, popłynęliśmy do Rapallo.

Wtorek 17.10

W przedostatni dzień naszego pobytu we Włoszech zwiedzaliśmy Genuę. Pierwszym punktem naszej podróży było morskie muzeum „Galata” gdzie zdobyliśmy wiele ciekawych informacji na temat statków i różnych odkryć geograficznych. Mieliśmy tam tez okazję zwiedzić wnętrze łodzi podwodnej.

materiały ze szkonej strony internetowej