Regulamin
§ 1
Organizator Projektu
1. Podmiotem prowadzącym projekt edukacyjno - wychowawczy (zwany w dalszej części Projektem, zakończonym w roku szkolnym 2017/18 przyznaniem certyfikatu) jest Instytut Dialogu Międzykulturowego im. Jana Pawła II w Krakowie, ul. Totus Tuus 30, zwany dalej Organizatorem.
§ 2
Geneza i założenia Projektu
1. Projekt jest integralną częścią wieloletniego programu „Oblicza Dialogu”. W roku szkolnym 2017/18 realizowana jest V edycja, pod hasłem: „W sferze sacrum Rola sztuki religijnej w kulturze”.
2. Projekt kontynuuje rozpoczęte w 2012 r. działania edukacyjne i wychowawcze w duchu nauczania św. Jana Pawła II kształtujące postawy otwarcia i dialogu międzyreligijnego i międzykulturowego.
§ 3
Cele Projektu
1. Promocja wśród młodych ludzi działań i postaw otwartych na inne kultury i religie;
2. Budowanie szacunku do różnych wyznań i kultur;
3. Podkreślanie różnorodności z jednoczesnym akcentowaniem wspólnych płaszczyzn religijnych i kulturowych;
4. Kształcenie wrażliwości na piękno sztuki sakralnej różnych wyznań i kultur;
5. Poznanie zasobów muzeów diecezjalnych i narodowych i innych w zakresie sztuki religijnej;
6. Nawiązanie współpracy z instytucjami i organizacjami promującymi dialog międzyreligijny;
7. Poznanie obrzędów religijnych różnych wyznań i zasad uczestnictwa;
8. Poszanowanie zasad właściwego zachowania się, stroju w miejscach kultu;
9. Wspólne systematyczne prowadzenie strony internetowej według zaproponowanego schematu, na której prezentowane będą gromadzone treści zogniskowane wyłącznie wokół hasła V edycji Projektu (Załącznik nr 5 i 6 Regulaminu).
§ 5
Adresaci Projektu
1. Projekt „Młody Asyż. Młodzież na rzecz tolerancji i pokoju” w roku szkolnym 2017/2018 skierowany jest do uczniów starszych klas szkół podstawowych, klas drugich i trzecich gimnazjów oraz uczniów szkół ponadpodstawowych, zwanych dalej Uczestnikiem.
§ 6
Zadania Uczestników Projektu
1. Realizacja V edycji Projektu trwa od 2 października 2017 roku do 31 maja 2018 roku (osiem miesięcy).
2. Podejmowane przez uczestników Projektu inicjatywy i działania mogą dotyczyć wyłącznie tematyki wieloreligijności i wielokulturowości, zogniskowanych wokół hasła: „W sferze sacrum. Rola sztuki religijnej w kulturze” (§ 2, punkt 1 Regulaminu). Realizowanie treści nie mających bezpośredniego związku z tematyką tegorocznej edycji skutkować może dyskwalifikacją Uczestnika.
3. W ciągu trwania V edycji Projektu działania uczniów pod opieką nauczyciela/koordynatora powinny obejmować:
wybranie liderów zespołu/zespołów;
opracowanie planu działania dla powołanego zespołu, zgodnie z zaproponowanym hasłem i dostarczenie tego planu do Organizatora do dnia 31 października 2017 roku
(Załącznik nr 2 Regulaminu);
poszukiwanie i systematyczne gromadzenie wiadomości, materiałów, opracowań dotyczących wyłącznie hasła w roku szkolnym 2017/18;
systematyczne prowadzenie strony internetowej według zaproponowanego schematu, na której prezentowane będą zebrane treści (Załącznik nr 5 i 6 Regulaminu);
aktywność na oficjalnym profilu Oblicza Dialogu w serwisie Facebook;
współpracę z innymi grupami projektowymi;
opracowanie sprawozdania z realizowanych zadań i dostarczenie tego sprawozdania do Organizatora do dnia 31 maja 2018 roku (Załącznik nr 3 Regulaminu).
4. Proponowane działania (minimum 3 wewnątrzszkolne i minimum 3 zewnętrzne):
spotkania z przedstawicielami świata sztuki ( rzeźbiarze, malarze, graficy, architekci);
spotkania z przedstawicielami świata nauki;
wykłady, konferencje, warsztaty;
udział w koncertach;
poznawanie miejsc kultu różnych wyznań;
wizyty w muzeach i na wystawach tematycznych;
organizacja konkursów, wystaw wewnątrzszkolnych (a także tworzenie filmów, prac literackich, projektów multimedialnych, spektakli, pokazów, materiałów poglądowych, folderów, albumów i wszelkich innych materiałów związanych z tegoroczną tematyką projektu).
5. W takcie trwania V edycji Projektu można korzystać z oferty warsztatowej proponowanej przez Instytut Dialogu Międzykulturowego im. Jana Pawła II w Krakowie.
§ 7
Etapy i harmonogram realizacji Projektu
1. Zgłoszenie do Projektu przez Dyrektora szkoły do 2 października 2017 roku, zgodnie z kartą zgłoszenia (Załącznik nr 1 Regulaminu). W przesłanej karcie zgłoszenia należy m. in. podać adres tworzonej strony internetowej wg schematu: proponowana nazwa.obliczadialogu.pl.
2. Powołanie nauczyciela koordynatora, który organizuje grupę uczniów, biorących udział w Projekcie (minimum 8, max. 20 uczniów).
3. Aktywowanie strony internetowej Projektu.
4. Opracowanie planu działań powołanego zespołu, zgodnie z zaproponowanym hasłem i dostarczenie tego planu do Organizatora do dnia 31 października 2017 roku
(Załącznik nr 2 Regulaminu);
5. Systematyczne prowadzenie strony internetowej w trakcie trwania V edycji Projektu (Załącznik nr 5 i 6 Regulaminu),
6. Opracowanie sprawozdania z realizowanych zadań i dostarczenie tego sprawozdania do Organizatora do dnia 31 maja 2018 roku (Załącznik nr 3 Regulaminu).
7. Za datę końcową V edycji Projektu uważa się dzień 31 maja 2018 roku.
1 czerwca 2018 roku zostanie wyłączona możliwość edycji stron.
8. Kartę zgłoszenia, plan oraz sprawozdanie z działań projektowych należy przesyłać na adres:
obliczadialogu@idmjp2.pl lub faksem: 12 619 87 87
Formularze można również dostarczyć osobiście lub wysłać pocztą
Instytut Dialogu Międzykulturowego
im. Jana Pawła II
ul. Totus Tuus 30
30-610 Kraków
§ 8
Ocena Projektu
1. Oceny projektów dokonana Jury powołane przez Organizatora do 8 czerwca 2018 roku.
2. Werdykt Jury zostanie ogłoszony na stronach internetowych Organizatora:www.obliczadialogu.pl oraz www.idmjp2.pl nie później niż do dnia 12 czerwca 2018 roku.
3. Decyzja Jury jest ostateczna i nie podlega weryfikacji oraz reklamacji.
4. Ocena Projektu, sprawozdań, prezentacji umieszczonych na stronie internetowej dokonana zostanie w oparciu o kryteria, które stanowią Załącznik nr 4 Regulaminu.
§ 9
Nagrody i wyróżnienia
1. Jury powołane przez Organizatora przyznaje wszystkim szkołom, które wywiązały się z realizacji zadań, certyfikat „Młody Asyż. Młodzież na rzecz tolerancji i pokoju, rok szkolny 2017 2018” oraz laureatom Projektu nagrody rzeczowe. Treści zgormadzone na stronach internetowych wyróżnionych szkół zostaną umieszczone na oficjalnej stronie „Oblicza Dialogu”, wraz z informacją o autorach wytworzonych materiałów (nazwa szkoły, przyznany certyfikat).
2. Organizator zastrzega sobie prawo niewyłaniania laureatów, jak również do przyznania tylko części nagród.
§ 10
Uwagi końcowe
1. Serwer i domenę dla strony internetowej dostarcza Organizator nieodpłatnie. Ewentualne koszty związane z podejmowaniem przedsięwzięć w ramach Projektu pokrywają Uczestnicy.
2. Administratorem danych osobowych udostępnionych przez uczestników Projektu będzie Organizator.
3. Organizator zastrzega sobie prawo do wyłączenia z udziału w projekcie prac niespełniających wymogów niniejszego Regulaminu.
4. Organizator zastrzega sobie prawo do wykluczenia z Projektu szkoły, jeżeli posiądzie informacje, iż na jej terenie doszło do rażących zachowań sprzecznych z zasadami tolerancji oraz z zasadami i celami niniejszego przedsięwzięcia,
5. W kwestiach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem stosuje się przepisy Kodeksu Cywilnego.
- REGULAMIN_AKTUALNY_2018_MLODY_ASYZ.pdf, Regulamin projektu Młody Asyż - edycja 2017/18
- zalacznik_1.pdf, Karta zgłoszenia
- zalacznik_2.pdf, Karta planu działań
- zalacznik_3.pdf, Karta sprawozdania
- zalacznik_4.pdf, Warunki oceny
- zalacznik_5.pdf, Specyfikacja techniczna stron internetowych projektu
- zalacznik_6.pdf, Prawo