Nasze działania

Jak pisaliśmy w dziale „Nasza klasa”, chcemy uczyć się wzajemnie akceptacji odmienności, podejmować działania mające na celu poznawanie podobieństw i różnic w porównywalnych obszarach kulturowych i religijnych świata

Nasze działania podzieliliśmy na trzy grupy:

GRUPA I- INFORMUJEMY- PRZEDSTAWIAMY- UCZYMY

( cel :poznawanie i współistnienie z drugim człowiekiem)

l.p

Zadania

Formy , metody, narzędzia

1

Poznajemy ideę Ducha Asyżu

Prezentacja multimedialna

Plakaty, tablica projektu

2

Uczymy się o kulturach innych narodów

Prezentacje multimedialne.

Poszukiwanie i gromadzenie wiadomości, materiałów, opracowań dotyczących  wiary i tradycji. Celebracja świąt w różnych kulturach i religiach

 

3

Prowadzimy stronę internetowa poświeconą tematyce projektu

Stronę internetowa.

 

GRUPA II- DZIAŁAMY- ORGANIZUJEMY

( cel: promowanie działań i postaw otwartych na inne kultury i religie, zwalczających stereotypy)

l.p

Zadania

Formy , metody, narzędzia

1

Czy rozumiem znaczenie słów: społeczeństwo wielokulturowe?

Czy jestem zwolennikiem przenikania się kultur, religii?

Czy jestem tolerancyjny wobec religii, tradycji innych narodów?

 

Sondaż wśród uczniów i dorosłych

2

Kształtowanie postaw wzajemnej akceptacji odmienności

-Spotkania prezentacyjne:m.in. Etiopia, Japonia „ Barwy Dalekiego Wschodu ( Tajlandia, Laos, Wietnam, Kambodża)

- wywiady ( np., Meksyk)

- albumy

- spotkania z przedstawicielami innych kultur   ( np. Afryki )

 

3

Ślady innych religii  w Myślenicach i okolicach – np. kultura żydowska

 

Prezentacje multimedialne,

Albumy fotograficzne, wywiady reportaż

4

Współpraca ze szkołami z zagranicy.

Włochy, Słowenia, Burkina Faso, Ukraina

 

GRUPA III- UCZESTNICZYMY

          (Cel: podkreślanie wspólnych płaszczyzn religijnych i kulturowych)

l.p

Zadania

Formy , metody, narzędzia

1

Niedziela palmowa w polskiej tradycji

Udział w konkursie na palmy wielkanocne, spotkaniu promującym tradycje wielkanocne.

2

Barwy Dalekiego Wschodu ( Tajlandia, Laos, Wietnam, Kambodża)

 Udział w spotkaniu  w Domu Greckim w Myślenicach

3

Podnoszenie świadomości na temat różnorodności kulturowej, problemów globalnych, współzależności, jakie występują między krajami Północy i Południa.

Spotkanie z ks. Adamem Parszywką  założycielem  „Wioski świata”

 

Ważne!

1. Plan przedstawia tylko zarys tego co będziemy robić, bo wierzymy, ze trakcie poszukiwania nowych materiałów pojawia się nowe pomysły.

2.Do realizacji naszych planów chcemy wykorzystać naszych rodziców, znajomych, członków rodziny

3. Do współpracy w  realizacji zadań zaprosimy naszych kolegów z:

-  Osnovna Sola Sentjernej (Sentjernej-  Słowenia),

-  College Professionnel Agricole "Laberthonniere"( Burkina Faso- Afryka)

-  Liceo Classico Scientifico Linguistico Da Vigo- ( Rapallo - Italia)

 

 Klasa 1 f z opiekunami