Działamy
- Mandala
- Zentangle
- Malarstwo kropkowane wzorowane na malarstwie Aborygenów
- Lapbook
- Mapa myśli
- Plakat
- Quiz Milionerzy
- Quiz o Buddyźmie
- Wykreślanka - Hinduizm
- Krzyżówki – Wielkie religie
„POZNAĆ, ABY ZROZUMIEĆ” – to cykl spotkań realizowanych na lekcjach religii, plastyki i zajęć artystycznych. Czas kiedy uczniowie poznawali inne kultury, tradycje i religie i poszukiwali tego co nas wszystkich łączy.
Na zajęciach artystycznych realizowali w różnych technikach wywodzących się z kultur Wschodu, prace, które znalazły miejsce w naszej kulturze. Wykonywali mandale, wykorzystywali technikę zentangle oraz kropkowane malarstwo wzorowane na malarstwie Aborygenów. W czasie zajęć poszukiwali odpowiedzi na pytania:
Czy korzystamy z dorobku kulturowego innych kontynentów?
Co wiemy o kulturze ludzi żyjących na innych kontynentach?
Jaki jest nasz stosunek do mieszkańców innych, nieznanych krańców świata
Na lekcjach religii uczniowie klas trzecich gimnazjum poznawali i analizowali religie monoteistyczne: chrześcijaństwo, judaizm i islam oraz religie i filozofie Dalekiego Wschodu. Efektem poszukiwań były prezentacje multimedialne, lapbooki, plakaty i mapy myśli.
Podsumowaniem i powtórzeniem były zajęcia w pracowni informatycznej, gdzie każdy przygotowywał zadania sprawdzające, Quizy – Milionerzy i rebusy, dla kolegów i koleżanek. Pracując na platformie LearningApps.com tworzyliśmy. Korzystając z generatora krzyżówek tworzyliśmy krzyżówki, które zawierały sedno poszczególnych religii a następnie wspólnie je rozwiązywaliśmy.
Po zajęciach wnioski nasuwały się same:
- Jako chrześcijanie powinniśmy szanować wszystkich ludzi bez względu na ich pochodzenie, wiarę i światopogląd.
- Powinniśmy poznawać inne religii, by wiedzieć co nas łączy a nie doszukiwać się tego co nas dzieli dla wspólnego dobra.
Quizy:
https://learningapps.org/display?v=pipuy85qn18
https://learningapps.org/display?v=piw27e3d218
https://learningapps.org/display?v=ptm0mggak18
Coś się zaczyna i coś się kończy.
Przystępując do projektu zastanawialiśmy się od czego zacząć, jaką drogę wybrać, o czym trzeba powiedzieć? Zdania były różne, każdy przecież jest inny i inaczej postrzega świat, w którym żyje. Okazało się, że na temat dialogu międzykulturowego również mamy różne zdania. Punktem wyjścia była wypowiedź Jakuba:
Według wielu ludzi dialog międzykulturowy jest możliwy, ponieważ człowiek to człowiek i zawsze się dogada z innym człowiekiem...ale czy na pewno?
Podsumowanie debaty pt.: Czy możliwy jest dialog międzykulturowy?
Debata pt.: Czy możliwy jest dialog międzykulturowy?
Dzień Patrona Gimnazjum
Oblicza plener
Kulturowe "Korzenie Europy"
Przed egzaminem gimnazjalnym uczniów klas trzecich czekała plastyczna niespodzianka. Przygotowaliśmy, we współpracy z naszą opiekunką - nauczycielką plastyki i w oparciu o wcześniej wykonane przez chętnych uczniów prace, wystawę plakatów pt.: "KORZENIE EUROPY"
Lublin w dialogu - o wystawie słów kilka
Kultura Japonii
Spotkanie z prof.dr hab. inż. Joanną Pawłat – Kultura Japonii
W piątek 27 października rozpoczęliśmy realizację projektu spotkaniem z prof. dr hab. inż. Joanną Pawłat – naukowcem, poetka i malarką, Gościliśmy absolwentkę naszej szkoły, profesora Politechniki Lubelskiej. W ciągu 12 lat nauki i pracy w Japonii, doskonale poznała życie, zwyczaje i historię „kraju kwitnącej wiśni”.
W spotkaniu uczestniczyli uczestnicy projektu oraz zainteresowani uczniowie z klas gimnazjalnych i klasy siódmej szkoły podstawowej - w sumie 25 osób.
Konkurs
Wyślij życzenia na święta Bożego Narodzenia