Jakie zaplanowaliśmy działania?

W ramach programu edukacyjnego „Młody Asyż. Młodzież na rzecz tolerancji i pokoju” nasi nauczyciele przygotowali dla nas wiele propozycji działań, abyśmy mogli lepiej poznać tematykę dialogu międzykulturowego oraz międzyreligijnego. Oprócz szeroko rozumianej tematyki dialogu poznamy Święte Księgi Chrześcijaństwa oraz Judaizmu, jak również poznamy znaczenie pisma, druku i ksiąg w aspekcie kulturowym.

Jak będziemy uczyć tolerancji i pokoju naszych kolegów?

  • samodzielne poszukiwanie wiadomości z zakresu dialogu międzykulturowego oraz międzyreligijnego;
  • obchody Międzynarodowego Dnia Tolerancji;
  • konkurs plastyczny dla uczniów klas 4-6 szkoły podstawowej „Jak wyglądały Księgi Święte?”;
  • Jasełka z elementami tolerancji i międzykulturowości;
  • konkurs literacki dla uczniów klas gimnazjum „Biblia w literaturze”;
  • wystawa prac wykonanych podczas zajęć warsztatowych prowadzonych przez naszych nauczycieli;
  • wykonanie mapy religii w Województwie Śląskim;
  • podsumowanie III edycji programu – dzielenie się zdobyta wiedzą.

Jak będziemy uczyć się tolerancji i pokoju w instytucjach?

  • wizyta w Muzeum Ślaskim w Katowicach; udział w lekcji muzealnej „Abecadło” oraz zwiedzanie drukarni z przełomu XIX i XX wieku;
  • wizyta w Muzeum Ślaskim w Katowicach; wystawa ksiąg;
  • wizyta w Muzeum Archidiecezjalnym w Katowicach i zwiedzanie wystawy „Biblia w malarstwie”;
  • zwiedzanie cerkwi prawosławnej w Sosnowcu;
  • wizyta w domu modlitwy Gminy Wyznaniowej Żydowskiej w Katowicach;
  • wizyta w Bibliotece Ślaskiej w Katowicach w celu oglądania starodruków.

Jak będą uczyć się tolerancji i pokoju nasi najmłodsi koledzy?

  • przygotowanie apelu z okazji Międzynarodowego Dnia Tolerancji;
  • "Różne rodzaje pisma" - lekcja z zakresu edukacji wczesnoszkolnej;
  • konkurs plastyczny dla uczniów klas 1-3 szkoły podstawowej „Biblia w oczach dziecka”;
  • wizyta w Muzeum Najmniejszych Książek Świata w Katowicach;
  • wizyta w Muzeum Ślaskim w Katowicach; udział w lekcji muzealnej „Abecadło” oraz zwiedzanie drukarni z przełomu XIX i XX wieku.