Korzystamy

• nowosiel1.jpg

Wizyta w Muzeum Akademii Sztuk Pięknych

W czwartek 24 listopada mieliśmy okazję zobaczyć szesnaście dzieł Jerzego Nowosielskiego - malarza, rysownika, filozofa, teologa prawosławnego, profesora krakowskiej ASP,  uważanego za jednego z najwybitniejszych współczesnych ikonopisarzy.

• film_arte.jpg

Projekcja filmu

W listopadzie mieliśmy możliwość obejrzenia filmu na kanale ARTE „ Historia śmierci”. Została w nim ukazana rola sztuki sakralnej w oswajaniu ludzi z tematyką śmierci przez pokolenia.

• jerozolima1.jpg

Wykłady poświęcone Jerozolimie

Korzystając z zasobów Instytutu Dialogu Międzykulturowego Jana Pawła II w Krakowie zapoznaliśmy się z cyklem wykładów poświęconych Jerozolimie.

• kapliczki.jpg

Kapliczki,figury i krzyże przydrożne - film

W ramach działań projektowych obejrzeliśmy film Juliana Hebdy, przedstawiający ozdobę polskiego krajobrazu,jakim są kapliczki,figury i krzyże przydrożne. Podczas projekcji zdaliśmy sobie sprawę, że często mijamy krzyże czy kapliczki, kiedy wędrujemy róznymi szlakami, nie tylko górskimi.

• calun2.jpg

Katedra Turyńska i tajemnicze płótno

Dzięki materiałowi zrealizowanemu na wystawie poświęconej Całunowi Turyńskiemu w Centrum Jana Pawła II w Krakowie, jej wieloletniemu kustoszowi - Krzysztofowi Sadło, zapoznaliśmy się z badaniami nad Całunem Turyńskim – przedmiotem kultu wierzących, jedną z ważniejszych relikwii chrześcijańskich, symbolem religijnym, wciąż wielkim wyzwaniem dla naukowców.

• szopki1.jpg

Szlakiem krakowskich szopek

Już po raz siódmy w Krakowie można było udać się na spacer szlakiem wyznaczonym przez szopki. W przestrzeni naszego miasta stanęło dwadzieścia prac. Każdy punkt to inna historia, inna tajemnica.

• obliczagotyku.jpg

Oblicza gotyku

Dzięki wydarzeniu Rezerwatu Archeologicznego Genius Loci mieliśmy okazję uczestniczyć w prelekcji w ramach projektu „Oblicza gotyku” mającego na celu ukazanie genezy zjawiska jakim jest gotyk, poszukiwanie jego źródeł i wzorców stanowiących podstawę tożsamościową Europy.

• swiatynieswiata1.jpg

Świątynie świata

Korzystając z zasobów Instytutu Dialogu Międzykulturowego Jana Pawła II w Krakowie zapoznaliśmy się z cyklem wykładów poświęconych chrześcijańskim i niechrześcijańskim świątyniom świata, a także ogólną  historią zabytków sakralnych.

• szlak1.jpg

Uświęcona przestrzeń na szlakach górskich

Kilka osób uczestniczących w projekcie uwielbia chodzić po górach. W czasie tegorocznych wyjazdów (ferie zimowe, weekendy) nasze koleżanki i koledzy zwracali uwagę nie tylko na piękno przyrody, ale także szukali przykładów miejsc kultu.

• kapucyni1.jpg

Z wizytą u Kapucynów

W kwietniu mieliśmy okazję zwiedzić Kościół i Klasztor Kapucynów w Krakowie, zapoznając się zarówno z historią tego zakonu, jak i architekturą, miejscami kultu. Trafiliśmy nie tylko za klasztorną furtę, ale i klauzurę.

• church1.jpg

Szlakiem krakowskich kościołów

W piękny słoneczny dzień wybralismy się na spacer szlakiem krakowskich kościołów zlokalizowanych na Rynku i wokół niego.