Podróż do Chin - spotkanie z absolwentką szkoły

11 maja w murach Zespołu Szkolno – Przedszkolnego w Woli Radłowskiej odbyło się spotkanie z Magdaleną Czarną absolwentką szkoły. Magdalena w niezwykle interesujący sposób wprowadziła młodzież w tematykę kultury, religii oraz edukacji w Chinach. Uczniowie z wielką uwagą wysłuchali doświadczeń, z jakimi przyszło się zmierzyć Magdalenie w czasie pobytu w Chinach. Szczególną uwagę uczniów zwrócił system edukacji, do którego dostęp mają wyłącznie uczniowie sytuowanych rodziców pozostałe dzieci natomiast nie mają możliwości uczęszczania do szkoły a tym samym edukacji. Lekcje w szkole trwają od wczesnych godzin porannych do wieczora. Uczniowie w czasie sprawdzianów nie korzystają ze ściąg, gdyż odpisywanie byłoby dla nich hańbą. Młodzież miała możliwość podziwiania chińskiej kultury oraz sztuki poprzez przygotowaną przez Magdalenę prezentację multimedialną opartą na jej prywatnych zdjęciach z podróży. W czasie spotkania poruszona została także tematyka warunków mieszkaniowych, języka, jedzenia, społeczności, podróży oraz przygód z nimi związanych. Podczas studiów Magdalenapodróżowała po Chinach:2 razy była w Shanghaiu - największym mieście w Chinach, kilka razy w Pekinie, w Qufu - miejscu gdzie urodził się i wychowywał Konfucjusz, w Tai'an gdzie wychodziła przez całą noc na szczyt Taishan - ponad 7 tysięcy stopni - żeby zobaczyć wschód słońca, w Zhangjiajie gdzie jechała pociągiem chińskim przez 27 h w jedną stronę, gdzie jest najdłuższa kolejka linowa na świecie, czy też najwyżej położona grota na naszej planecie, któranazywa się „Brama do nieba”. Poruszała się szklaną trasą wzdłuż stromej ściany klifu z 1400 metrową przepaścią pod stopami oraz mogła podziwiać słynne góry z filmu „Avatar”.

Aktualnie Magdalena Czarna jest studentką studiów doktoranckich w Instytucie Psychiatrii i Neurologii w Zakładzie Neurochemii w Warszawie. Zajmuje się oceną przydatności sensytyzacji odpowiedzi wokalizacji ultradźwiękowej (FM 50kHz USV) na amfetaminę jako predyktora podatności na uzależnienia od tej substancji oraz poszukiwanie neurobiologicznego podłoża zróżnicowanej podatności.